İnfografi Kaynağı: http://contentverve.com/seo-copywriting-10-tips-content-ranks-infographic/
1. İnsanlar için yazın – robotlar için optimize edin
Günümüzde, kimse SEO uyumlu içerikler okumak istemez, arama motorları da artık bu konuda bazen sıkıntı çıkarıyorlar! İçeriklerin doğallığına dikkat edin. Bu içerikleri sosyal medya sitelerinde paylaşın. Ve öyle kaliteli içerikler oluşturun ki, ziyaretçileriniz sonuna kadar okusun ve hatta paylaşmak istesin. 100 tane içerik oluşturmaktansa 10 tane kaliteli içerik oluşturmanız daha mantıklı.
2. Artık anahtar kelime yoğunluğunu unutun
Anahtar kelime yoğunluğu da işe yaramayan bir terimdir. İçeriğinizde ilgili anahtar kelimeler kullanmanız lazım, fakat bunları doğal plarak kullanın. Eğer bu kelimeleri ait olmayan yerlerde kullanırsanız gene de zarara uğrayabilirsiniz.
3. İlgili anahtar kelimeler, eş anlamlıları ve gramatik varyasonları kullanın
Google artık yapılan aramalar ile eşleşen sonuçları sunmak için Latent Semantic Indexing (LSI) teknolojisini kullanmaktadır. İlgili anahtar kelimeleri, eş anlamlıları, gramatik çeşitlilikleri kullanarak içeriğinizin kalitesini arttırabilirsiniz.
4. İlgili anahtar kelimeleri bulmak için Google Keyword Planner aracını kullanın
Sadece aynı anahtar kelimeyi kullanmak yerine Google’da en çok aranan alakalı kelimeleri kullanabilirsiniz, bunun için Google Keyword Planner aracını kullanabilirsiniz.
5. Uzun, ayrıntılı bir şekilde, kaliteli içerik oluşturun
Genelde ilk sayfadaki sonuçlarda yer alan içerikler 2000 kelimeden fazladır. 4-5 makale yazmak yerine, uzun ve detaylı bir şekilde bir tane makale yazarsanız sıralamada ilk sayfalarda yer alabilirsiniz. Fakat o kadar kaliteli içerikler oluşturun ki, ziyaretçiler sıkılmadan sonuna kadar okuyabilsinler ve hatta paylaşabilsinler.
6. Uzun kuyruk avantajından yararlanın
Sadece anahtar kelimede yükselmek biraz riskli ve biraz da uğraştırıcıdır. Ama uzun kuyruklu anahtar kelimelerde yükselmek çok kolay ve daha avantajlıdır. Hedef ziyaretçileri yakalamak için uzun kuyruklu anahtar kelimelere çalışma yapın. Örneğin, “tişört” kelimesinde yükselmek istemiyorum, çünkü uğraştırıcı ve benim için gereksizdir. Bunun için “erkek tişört modelleri” veya “bayan tişört modelleri” ya da “2013 tişört modelleri” kelimelerinde yükselmem daha mantıklı.
7. Potansiyel müşterilerinizin sorularını yanıtlayın
Eğer ürün veya hizmetiniz hakkında müşterilerinizin soruları varsa, genelde Google’a bu soruları yazarak cevap ararlar. Eğer bu sorular için inandırıcı cevaplı içerikler yayınlarsanız sizin sitenizi ziyaret ederler. Rakiplerinizden daha iyi cevaplar sunarsanız bu müşteriler sizden satın alacaklar. Dolayısıyla, soruları cevaplayan içerikler oluştururken uzun kuyruk avantajından da yararlanabilirsiniz.
8. İçeriğiniz paylaşılabilir olsun
İçeriğiniz paylaşıldığı zaman link de kazanırsınız, trafik de, böylece Google’ın gözünde içeriğiniz popüler hale gelir ve sonuçlarda daha üst sıralarda yer alırsınız. İlgili forumlarda, bloglarda paylaşın, aynı zamanda Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ gibi sosyal ağlarda da paylaşın. Misafir blogculuğun inanılmaz gücünü de hafife almayın.
9. Google Plus’ı kullanın
Google+’nın SEO’da önemli etkisi vardır. Artık Google sıralama yaparken Author Rank’ı da kullanmaktadır. Eğer sitenizi Google+ profiliniz ile ilişkilendirmediyseniz, bunu yapın, böylece sitenizdeki içeriklerin kalitesini de arttırın.
10. Başlık etiketleri ve snippet’ler hala önemlidir
Google sayfaları kategorize ederken başlık etiketlerine bakmaktadır. Başlık etiketleri ve snippet’ler (meta açıklama) sonuç sayfalarında önemli rol oynuyor. Dolayısıyla anahtar kelimelerinizi doğal bir şekilde başlıkta ve snippet’lerde kullanabilirsiniz.
Kaynak SEOAMK
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder