Pinterest Nedir?
İlk önce temel kavramlarla başlayalım. Pinterest, kullanıcılara görsel olarak yeni ilgi keşfetmelerini, kendi veya başkalarının panolarında resim ve video paylaşabilmelerini sağlayan sosyal ağdır. Aynı zamanda kullanıcılar kendi bilgisayarlarından resim yükleyebiliyorlar ya da web sitelerde buldukları resim ve videoları Pinterest Bookmarklet’i kullanarak, Pin It butonlarını kullanarak veya URL ile pinleyebiliyorlar. Biraz da Pinterest terimlerini inceleyelim:
PIN: Pinterest’e eklenen resim.
PINBOARD: konu bazlı pinler.
PINNING: içeriği görsel olarak paylaşma eylemi.
REPIN: Başka birinin pinini yeniden yayınlamak.
PIN IT BUTTON: Web sitelerde Pinterest’te paylaşmak için eklenen buton.
PINNER: Paylaşım yapan kimse.
Pinterest pazarlama sektöründe neden önemlidir?
Trafik
eBiz’e göre, Pinterest’in yaklaşık 85,500,000 tane aylık tekil ziyaretçisi mevcut. Birçok şirket Pinterest ile trafiğini arttırmaktadır. Bazı verilere göre geçen sene Pinterest’in yönlendirme trafiği Google+, YouTube ve LinkedIn’in toplam yönlendirme trafiğinden daha fazlaydı. Aynı zamanda HubSpot’un bloguna Pinterest’ten gelen trafik sayısı Google+’dan gelen trafikten daha fazla.
Linkler
Eğer web sayfalarınızda Pin It butonu kullanıyorsanız, her pininiz içeriğinize backlink verecektir. Ne yazık ki bunlar no-follow linklerdir ve doğrudan SEO stratejinize etki edemez. Fakat hâlâ pazarlama değeri sağlıyor çünkü içeriğinizi pinner’lerle (Pinterest’te paylaşım yapanlar) buluşturuyor, ve böylelikle bir tıkla satış sayfalarınızı da ziyaret ediyorlar.
Satış
Daha önce de belirtildiği gibi, Pinterest müşterileri diğer en iyi 5 sosyal medya sitelerindeki müşterilerden daha sık ve daha çok ürün için daha çok para harcıyorlar. Bu yüzden hemen pazarlamacılar bu satın alma döngüsünde müşteri kazanmak için harekete geçtiler.
Neden Pinterest Kullanılmalıdır?
Bugün, tüketiciler tüm güce sahip. Onlar sizinle istedikleri zaman ve istedikleri şartlarda etkileşimde bulunabilirler. Bu tüketici özgürlüğünü sağlayan ağlardan biri de Pinterest sitesidir, bu ağ kullanıcıları kendi ilgi alanlarına göre yönlendiriyor. Bu yüzden siz de potansiyel müşterilerinizi bu ağda bulmak için onlara sizi bulmalarını sağlamalısınız.
Alttaki resimde de gördüğünüz gibi diğer sosyal medya sitelerinde de uygulanan bu pazarlama yöntemi Pinterest’te de kullanabilirsiniz.
Pinterest İşletme Hesap Nasıl Açılır?
Kişisel profilden farklı olarak, Pinterest işletme hesap varsayılan olarak herkese açıktır. Kullanıcılar sizin sayfanızı sayfa yöneticilerin onayı olmaksızın takip edebilirler – bu da işletmenizi kolayca keşfedebilmeleri için harika bir fırsat. Şirketinizin Pinterest sayfasını burdan açabilirsiniz http://business.pinterest.com/
Sayfayı açtıktan sonra, “Join as a business” yazan kırmızı butona tıklayın.
İşletme hesabınızı oluşturmaya başlamış olacaksınız böylelikle, ilgili kişinin adını yazın (ideal olarak sosyal medya yöneticinizin adı), e-posta adres alanı ve şifre alanını doldurun. E-posta adresinizin ve şifrenizin hesabı kullanması gerekenler için erişebilir olmasına dikkat edin, yani kendi e-postanızı değil de işletmenizin genel e-postasını yazarsanız iyi olur.
Eğer kişisel Pinterest hesabınız varsa ve bu hesabınızı işletme hesabınıza dönüştürmek istiyorsanız o zaman sağdaki “Hesabınız var mı?” yazan butonun yanındaki “Dönüştür” butonuna tıklayarak bunu gerçekleştirebilirsiniz.
Diğer boşlukları da doldurun ve koşulları da kabul ederek işletme hesabınızı oluşturabilirsiniz.
Pazarlama için Pinterest Nasıl Kullanılır?
Diğer sosyal ağlar gibi, Pinterest de şirketinizi yeni kitleye pazarlayabilmeniz için çeşitli faaliyetleri sunuyor. Burdaki amaç, markanızın tanınmasını sağlamak, web sitenize trafik göndermek ve yeni ziyaretleri potansiyel müşterilere çevirmek. Şimdi ise sosyal medya pazarlaması için Pinterest ipuçlarını inceleyelim.
1. Diğer platformlarda tanıtın.
Web sitenize Pinterest takip butonu eklemeniz lazım, bir de diğer Facebook, Twitter, Linkedin ve Google+ gibi sosyal medya hesaplarınızda Pinterest hesabınızı tanıtın. Pinterest hesabınızı tanıtmak için blog yazı da yazabilirsiniz.
2. Özel konularda en iyi panolar oluşturun.
Bu yaklaşım alarak, ilgili ziyaretçileri önemli panolarınızı takip etme şanslarını arttırabilirsiniz. Zengin kaynaklı ve SEO stratejinizdeki anahtar kelimeleri içeren panolar oluşturun.
3. Diğer insanların pinlerini beğenin.
Sizi geri takip edeceklerini düşündüğünüz kullanıcıları takip edin. Pinlerini beğenin ve yorum yapın. Eğer birisinin içerikleriyle etkileşim içinde olursanız onlar da profilinize bakar ve takip edecektir.
4. İnsan yüzlü görsellerden kaçının.
Verilere göre insan yüzü olmayan resimler insan yüzlü resimlerden 23% fazla paylaşım yapılmaktadır. Ancak insan yüzlü resimleriniz için ayrı bir pano oluşturabilirsiniz.
5. Renk seçeneklerinizde seçici olun.
Aynı zamanda verilere göre, baskın renkli (kırmızı, koyu yeşil, pembe) resimler diğer resimlerden 3 kat daha fazla paylaşım yapılmıştır. Bu ağda görsel seçerken akıllıca seçin.
6. Kullanıcı tarafından oluşturulan panoları oluşturun.
Diğer kullanıcıların pinlerini kendi panolarınıza eklerseniz pazarlamanıza büyük fırsat açacaksınız. Sıkı takipçilerinizin ve müşterilerinizin pinleri için ayrı bir pano oluşturun.
7. Blog içeriklerinizi tanıtın.
Blog makalelerinizde Pinterest’te paylaşılabilen temiz ve güzel resimler kullanın. Sonra da o içeriğinizi pinterest hesabınızda paylaşın.
8. Web sitenize Pin It butonu ekleyin.
Ziyaretçilerinizin içeriklerinizi kolayca Pinterest’te Pin It butonu ile paylaşabilmelerini sağlayın. Diğer sosyal medya sitelerin paylaşım butonları gibi bu da markanızı yeni kitleye tanıtacaktır.
9. Pin açıklamalara linkler ekleyin.
Mümkün olduğunca, pin açıklamalarınıza sitenizin önemli sayfalarının linklerini ekleyin, böylece o linklerden sitenize trafik akışı sağlarsınız. Pinterest’ten gelen ziyaretçileri sayaçlarınızda izleyin, ve kaç müşterinizin sizi Pinterest’te bulduğunu tespit edin.
10. Video galeri oluşturun.
Pinner’ler sadece resimleri paylaşmakla sınırlı değildirler; aynı zamanda videolar da paylaşabilmektedirler! İşletmenize ait bazı önemli videolarınızı Pinterest’te paylaşın, bunun için ayrı bir pano oluşturun, aynı zamanda bu panoya ilgili resimler de ekleyebilirsiniz.
11. Hashtag’leri kullanın.
Kullanıcılar pinlerinde hashtag kullanabilirler, böylece içerikleri daha da arama-dostu yapabilmektedirler.
12. Sitenize içerikleri gömün.
Pinterest aynı zamanda içeriklerinizi web sitenize gömebilmenizi (embed) sağlar. Bu diğer kanallarda Pinterest içeriklerinizin görünürlüğünü ortaya çıkarır.
Kaynak SEOAMK
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder